ЗА ШУМЕН

новините сега и веднага
ШУМЕНСКА ЗАРЯ®
вашият вестник

Свързани новини

„Успешен бизнес се прави с труд, постоянство и сърце”

Димитър АЛЕКСАНДРОВ, председател на съвета на директорите в „Ал и Ко” АД:

„Успешен бизнес се прави с труд, постоянство и сърце”

Димитър Александров е роден на 5 ноември 1961 г. в Шумен. Завършил е Втора гимназия „Никола Йонков Вапцаров”. Висшето си образование получава във ВИНС „Димитър Благоев”- Варна. В периода 1995 г.- 2009 г. е изпълнителен директор на „Ал и Ко” АД. От 2009 г. до 2013 г. е областен управител на Шумен. В момента е управител на „Пента С” ООД и председател на съвета на директорите на „Ал и Ко” АД. Общински съветник от ГЕРБ в местния парламент на Шумен. Семеен с две деца. Димитър Александров е кандидат за народен представител в листата на ГЕРБ за парламентарния вот на 26 март.Успешен бизнес се прави с упорит труд, постоянство и сърце”, казва Димитър Александров, който е един от малкото предприемачи, останали да работят в Шумен и за Шумен. Започва с едно гаражно кафе пред къщата, за да стигне до петролния бизнес. С труд, постоянство и сърце.

Г-н Александров, как започнахте да се занимавате с бизнес?

Всичко започна през 1990 г. с два гаража пред къщата ни. Единият е нашият, другият – на съседа Пламен Мирков. Тъкмо бе дошла демокрацията, аз работех в конезавода „Кабиюк”, но имах огромно желание да направя нещо, да започна собствен бизнес. Единият гараж стана оказион, вторият – кафене, което всички наричаха кафе „Гаражите”. По-късно затворихме оказиона и разширихме заведението. Това беше началото. През 1993 г. ми хрумна, че автопунктът на ул. „Ивайло” може да стане бензиностанция. Взехме обекта под наем, но тогава от общината ни казаха, че заради кръстовището не е възможно да работи там бензиностанция. Аз обаче бях поел вече по този път и исках да се реализирам в петролния бизнес. През 1995 г. регистрирах компанията "Ал и Ко" като частно акционерно дружество. На всички хора, които работеха във фирмата, дадох някакъв дял акции, за да се почувстват собственици. И тази форма проработи. Основният й предмет на дейност бе търговия с горива и смазочни материали на едро. От 1996 г. насам разширихме дейността си, като започнахме да предлагаме и горива на дребно. За целта започнахме да купуваме бензиностанции и газостанции. В момента фирма „Ал и Ко” се развива в четири основни сфери на дейност. Това са търговия с гориво и смазочни материали на едро и дребно, производство на калциеви смазки – шест вида греси, внос и дистрибуция на автомобилни гуми и специализиран транспорт, като разполагаме с три автоцистерни, сертифицирани за транспорт на светли горива и две автоцистерни, сертифицирани за транспорт на горива за отопление, маркирани от Агенция „Митници”, и пет бордови автомобила за разнос на масла и метанови групи. Предлагаме и съответните услуги, свързани с този предмет на дейност. Имаме седем газостанции. Разполагаме също така с една метан-станция и една компресорна станция до Нови пазар. „Ал и Ко” АД е официален представител за България на „Point S” - най-голямата независима европейска верига за гуми и услугите, свързани с тях. Международно присъствие се координира и обезпечава от „Point S Development”, компанията създадена през 1971 г. във Франция като сдружение на независими предприемачи на автомобилни гуми. Историята на нашата фирма е над двадесетгодишна.

Какви нови инвестиции предвиждате да бъдат вложени във фирмата?

В момента стартираме инсталация от Италия, която служи за разделяне на разтворители и замърсяващи околната среда компоненти. Това е много важно съоръжение, тъй като неутрализира опасните отпадъци. Скоро в производство влиза и инсталация за собствен блендинг на масла. Така „Ал и Ко” става четвъртата по ред фирма в България, производител на масла. Тук ми се иска да отбележа, че разполагаме и с Автоцентър „Ал и Ко”, който е официален представител на водещите световни производители на смазочни продукти. В сервиза може да бъдат открити марки като „Castrol”, „Total”, „Mobil”,” Lukoil”, „Eneod”, „Bardahl”, „Platinum” и други. Знаете ли, че към 31 декември 2016 г. в Шумен са регистрирани 86 000 леки коли? Този брой главоломно се увеличава, което означава, че ние трябва да сме готови да откликнем на търсенето. Затова предлагаме различни услуги. Например смяна на масло на автоматични скоростни кутии с висококачествени продукти, на спирачна течност, на хидравлична течност, на антифриз, сервиз и продажба на акумулатори, машинно почистване на двигатели и други. Целта е да предложим на клиента обслужване на автомобила на 90 процента.

Какви качества трябва да притежава един човек, за да прави успешен бизнес в малък град?

Успешен бизнес се прави с упорит труд, постоянство и сърце. Трябва да обичаш с цялото си сърце това, което работиш и да си всеотдаен. Много е важна също така подкрепата на семейството. Не на последно място слагам и помощта на колеги и приятели. Също така важно е и да не се отчайваш, когато се провалиш. Случват се такива неща в живота на всекиго. Ще дам пример с жокей клуб „България”, който направихме през 2004 г. Цял живот се занимавам с конен спорт и имахме идея да направим залагания на конни надбягвания. Сключихме договор с една американска фирма и почти бяхме изработили системата. Държавата обаче ни отряза. В това начинание вложихме много енергия и средства. Но провалът не ме отчая. Просто станах от земята и продължих по пътя. Според Вас, какви условия трябва да създаде държавата за бизнеса и инвеститорите? Държавата би трябвало да създаде много по-добри условия за бизнеса и инвеститорите. В момента ужасна пречка са бумащината и бюрюкрацията. Ще дам пример с новата ни компресорна станция в Нови пазар. На мен като бивш областен управител на Шумен и човек, който отдавна е в бизнеса, ми трябваха две години и половина да оправям документи. Това е красноречив пример за това как един чуждестранен инвеститор може да бъде отблъснат, когато започне да се бори с чиновническия апарат. Друга негативна страна в момента е несигурността в държавата, дължаща се на чести политически промени и менящи се закони. Необходимо е всички тези пречки да се систематизират, анализират и да се работи за тяхното премахване. За това обаче е нужна воля. Смятам, че най-важни са намаляването на административната тежест, пълноценното усвояване на средствата по европейските програми и разработването на нови инструменти в подкрепа на бизнеса. Не е лесно да се постигне, но не е невъзможно. При посещението си в Чикаго бях свидетел как един приятел, който развива собствен бизнес там, пусна документи в петък до общината, а в понеделник получи поздравителен адрес от градската управа за своето начинание с пожелание за успешна работа. Дават му срок от 3 месеца да си оправи нещата, но да работи през това време, защото създава продукт и принадена стойност, плаща данъци и отваря нови работни места. Това си пожелавам и за нас.

Интервю на Велмира СТЕФАНОВА

30 Ноември -0001 00:00, 192 прегледа

Рубрики

Общини

Страници