ЗА ШУМЕН

новините сега и веднага
ШУМЕНСКА ЗАРЯ®
вашият вестник

Свързани новини

„На 100 години сме и сме лидер на пазара за обзавеждане за баня, а фабриката ни в България е една от най-модерните в Европа“

Серхио КАСТРО, изпълнителен директор на Roca за Югоизточна Европа:

 

„На 100 години сме и сме лидер на пазара за обзавеждане за баня, а фабриката ни в България е една от най-модерните в Европа“

 

- Г-н Кастро, тази година компанията Roca чества 100 години. Каква е равносметката?

- Roca е създадена през далечната 1917 година. За рожден ден на компанията официално считаме датата 17 януари 1917 г., когато в Гава, Барселона, започва строежът на първата фабрика Roca. Интересното е, че в началото компанията започва да произвежда чугунени радиатори. След време започва производство и на нови продукти като вани, смесители, бойлери и след това санитарна керамика и плочки. За 100 години, от малка семейна фирма, Roca израстна до глобален пазарен лидер в своята област. Ние се занимаваме с дизайн, производство и продажба на продукти за банята, керамични стенни и подови облицовки. В услуга сме на секторите архитектура, строителство и интериорен дизайн. Днес в 170 държави по света се продават продукти на Група Roca. Имаме 78 фабрики по света. Сега ние сме компания с повече от 22 600 човека, която работи много активно и неизменно имаме голям ръст. Лидер сме в Европа с много големи фабрики в Испания, Португалия, Чехия, Полша и България. Тук имаме голяма фабрика в град Каспичан. Тя е една от най-модерните в Европа. В последно време се развиваме много добре на големи пазари като Индия, Китай и Бразилия. Ние сме едно голямо семейство. Roca е фамилна компания, собственост на испанска фамилия и за нас семейните ценности и дух са много важни. Точно като една голяма фамилия, ние растем, имаме нови сили, нови идеи, движим се напред. През изминалите 100 години, компанията Roca допринесе много за еволюцията на пространството на банята. Намалихме обема на тоалетното казанче наполовина и дори повече. Създадохме прототипа на най-познатата днес тоалетна тип „моноблок“ и първия едноръкохватков смесител. Инвестираме в нови технологии за икономия на вода и енергия в банята. Създаваме нови по-добри и устойчиви материали за продуктите в банята. Имаме собствен център за дизайн. Честваме 100 години Roca, но се чувстваме млади и пълни с енергия. Гледаме в бъдещето. Работим много интензивно и планираме успех и през следващите 100 години.

  • А какво виждате в бъдещето?
  • - За Roca бъдещето на банята включва високи технологии и новаторски подход. Благодарение на това, ние вече предлагаме много продукти, които ни водят там. Тези нови продукти вече са и в България. Най-важното може да се види в новата ни експозиция „Hello Future“ в изложбената ни зала в София, на бул. „Мария Луиза“ 16. С много работещи модели, представяме най-новите тенденции и продукти на компанията. Някои от тях, като новата колекция за баня „Inspira“ например, предлагаме на българския потребител съвсем скоро след официалното представяне на международното изложение ISH във Франкфурт. „Inspira“ e нова концепция за банята, създадена e в три варианта. Всеки от тях може свободно да се комбинира с останалите. Умивалниците във всички възможни варианти са деликатни и изключително фини и леки. Създадени са от новия материал Fineceramic®, керамика с 40 % по-лека и 30 % по-издръжлива от традиционните материали. Мебелите от колекцията дават повече място за съхранение и екстри като вградено LED осветление. Съчетават се с всеки един от умивалниците. Окачените тоалетни са с новата технология „Clean Rim“, без ринг, а тоалетните казанчета са с двоен бутон 4,5/3 л за икономия на вода. Колекцията включва и „смарт тоалетната“ In-Wash® Inspira. Умните тоалетни (smart toilets) заемат специално място в обновената експозиция Roca. Те са пример за приложението на високите технологии в банята. Новото поколение смесители Roca са с ограничители на дебита до 5 л/мин. Водят до значителна икономия на вода и енергия. Показваме нови предложения за мебели за съхранение и още новости в света на банята. За пръв път показваме и най-новите модели керамични стенни и подови покрития от Roca. Благодарение на всичките ни усилия, непрестанните инвестиции, предприемаческия дух и независимост, Roca в световен мащаб е призната като компания - еталон в сферата на дизайна и производството на продукти за банята.
  • - Икономията на вода и енергия, както и екологията, са приоритетно важни за Roca...
  • - В България и в Европа още не чувстваме, че водата е ценен ресурс. Разбираме цената й само по сметките, по джоба си. Плащаме си сметките и като отидем до тоалетната, например, отваряме смесителя и водата тече, но има много страни, където хората изминават километри за чиста питейна вода. Не си даваме сметка, но ресурсът от чиста питейна вода на планетата е ограничен. Roca на практика е един оператор и мениджър на вода, защото милиони хора по света ползват ежедневно нашите продукти и за нас е много важно да направим така, че този ресурс да се ползва разумно. Създадохме фондация „We Are Water“, която работи по проекти за осигуряване на достъп и съхраняване на водата. Нашите продукти са устойчиви, но ние правим всичко възможно и ние самите, нашето производство да е устойчиво и да отговаря на най-високите екологични стандарти и практики. За производствените си звена, работим по програмата „Zero Waste“ и с времето ще направим цялото си производство безотпадно. Ние правим големи инвестиции в нашите фабрики. Пример е и фабриката ни в град Каспичан. Тя на практика е връстник на компанията Roca. На мястото, където се намира, е имало производство още в началото на миналия век. - Какво е значението на фабриката на Roca в Каспичан? - Компанията ни в България е базирана в Каспичан, където е нашата фабрика. Марката Roca е представена в България веднага след демократичните промени. Roca като компания е на българския пазар от 1999 година, когато придобивайки швейцарския производител „Laufen“, придоби и българската фабрика в град Каспичан. Веднага направихме големи инвестиции в обновяване и модернизиране. Тук построихме и втора фабрика. Програмата ни за нулев отпадък е не само щадяща природата, но дава на служителите и местната общност по-добра среда за работа и живот. Сега имаме една от най-модерните фабрики в Европа с капацитет от над един милион единици с най-високо качество. И фабриката работи с пълен капацитет. Осигурили сме по-добри условия на труд за работниците. Производството с високо качество изисква добре подготвени кадри. Всъщност, производството на санитарен порцелан е майсторлък, занаят. То изисква голям процент човешка намеса. Ние се грижим за подготовката на нашите кадри и имаме програма за обучение, която преминават, понякога и в други фабрики на компанията. Roca е семейна фирма и се опитваме да предадем семейните ценности, като отговорност към организацията и колегите. Няма нищо по-важно за нас от това, че тази отговорност води хората в офиса и завода всеки ден. Машините и иновациите в производствения процес, за индустриална компания като Roca, са необходимата основа за успех, но екипът е основен фактор за дългосрочно устойчиво развитие. Радваме се да имаме в Roca Югоизточна Европа добри специалисти, които са с Roca в продължение на много години. Всъщност, много от нашите специалисти имат възможност да работят в стимулираща международна среда, да обменят опит с колеги от други страни. Моя отговорност е представителството на Roca в Югоизточна Европа (България, Румъния, страните от бивша Югославия, Гърция, Молдова, Албания). Регионът на Югоизточна Европа, където сме ние, непрекъснато се развива. Има огромен потенциал да осигуряваме по-добри бани за хората в този регион за много години и ние вярваме, че ще сме лидери в това, защото ние поемаме отговорност за това там, където сме. Тук имаме три много важни за компанията производствени бази – фабриките в България (Каспичан), Румъния и Хърватия, в райони с добра комуникация, което улеснява износа ни. Нашата цел е тези фабрики да станат основен доставчик на продукти Roca за европейските пазари. Това е голямо предизвикателство.
  • - Как започвате новото столетие на Roca?
  • - За нас е важно продуктите ни да отговарят на потребностите на хората и на истинските критерии за икономия на вода. Работим и за културата на банята. Групата Roca има своя лаборатория, има свои дизайнери, които съобразяват новите продукти с местната култура. Ние произвеждаме и локални марки продукти, каквато е марката „Fayans“. Тези марки са съобразени, както с глобалните тенденции, така и с локалните нагласи на потребителите. Всъщност, „Fayans“ вече се превръща в глобална марка, защото се продава успешно във всички близки до нас страни, в цяла Европа и Близкия Изток. Следваме простия закон – добра идея, честни и способни хора, много работа. В най-трудните времена на криза Roca устоя и след кризата Roca е по-силна от преди. Сега сме готови да растем и да работим успешно в следващите 100 години. Нашата мисия е: ние не просто да продаваме продукти за баня, а да участваме в развитието на културата на банята и да продължим да правим утрините на милиони хора по света по-добри!
  • Интервю на Пламен ГЕОРГИЕВ
03 Август 2017 18:08, 171 прегледа

Рубрики

Общини

Страници