На 18 октомври 2024 г. Педагогическият факултет на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“ отбеляза 40 години от създаването си.
В Корпус 2 беше открита изложбата „Заедно пишем историята“, която включва награди и отличия за постижения на студенти и преподаватели от факултета през годините.
В Актовата зала беше открита научната конференция „Съвременният дискурс в науката“. Гости на форума бяха ректорът проф. д.н. Наталия Витанова, кметът на община Шумен проф. д-р Христо Христов, бивши декани на ПФ, ръководители на основни структурни звена в Шуменския университет и представители на Педагогически факултети от други университети, директори на детски градини, училища, представители на социални услуги от областта.
Бивши и настоящи студенти и преподаватели в Педагогическия факултет изнесоха тържествен концерт в залата на Общинския младежки дом.
На 19 октомври, събота, работата на конференцията продължи по секции.
През 40-те години на ХХ век в град Шумен се утвърждава Шуменският полувисш учителски институт „Д-р Петър Берон“, а малко по-късно и паралелно – Висшият педагогически институт.
През 1983 г. се разрешава създаването на Факултет за подготовка на детски и начални учители във Висшия педагогически институт, а през 1984 г. с постановление на Министерския съвет Полувисшият институт „Д-р Петър Берон“ се влива във Факултета. Започва образователна дейност с две специалности: за начални и детски учители. По-късно Факултетът е преименуван и преструктуриран във Факултет за подготовка на начални учители, а структурата на Шуменския университет се допълва от Факултет по предучилищна и специална педагогика и Факултет по педагогика на изкуствата.
Днешният Педагогически факултет е техен наследник и е едно от седемте основни структурни звена на Шуменския университет, където се обучават студенти в ОКС „бакалавър“ и „магистър“ и докторанти в ОНС „доктор“.
С общите усилия на поколения преподаватели, служители, студенти и общественици Педагогическият факултет се утвърждава като балансирана организационна структура, която позволява провеждането на гъвкава образователна политика.